WLTP
PREDSTAVLJAMO WLTP
Kad birate Nissan, želimo da raspolažete svim podacima. To uključuje tačne i transparentne informacije o emisijama i potrošnji vozila.Na snazi su novi pravilnici kojima će se olakšati postupak ispitivanja.
Taj se postupak zove Globalno usklađeni ispitni postupak za laka vozila, skraćeno WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). Svi proizvođači morat će testirati svoja vozila u skladu s WLTP-om prije početka prodaje.Postupak se počeo primenjivati u setembru 2017. za nove modele i nove motore. WLTP postupno menja prethodni ispitni postupak, Novi europski vozni ciklus, odnosno NEDC (New European Driving Cycle)
Od januara 2018. Nissan prodaje vozila homologovna prema novom postupku, a od septembra 2018. svi će Nissanovi automobili u prodaji u našoj mreži dilera biti homologovana prema WLTP-u. Od septembra 2019. postupak homologacije prema WLTP-u primenjivat će se i na laka gospodarska vozila.
Tokom prelaska s NEDC-a na WLTP, povremeno će se navoditi rezultati dobijeni prema oba postupka. U sažetku u nastavku objašnjavaju se razlike između dvaju ispitnih postupaka koji će kupcima omogućiti jednostavniju usporedbu vozila.
WLTP - BOLJI NAČIN ISPITIVANJA
Ispitni postupak prema WLTP-u daje realnije vrednosti emisija i potrošnje goriva od NEDC-a, bliže onima koje biste mogli ostvariti u svakodnevnoj vožnji.Novi se test sprovodi pri većem rasponu temperatura, traje duže i tokom postupka vozila pređu dvostruko veću udaljenost nego prilikom testiranja prema NEDC-u.
Za verniji prikaz uobičajenih uslova, novi ispitni ciklus sastoji se od snažnijih ubrzanja, snažnijih kočenja, više prosečne brzine i više najviše brzine.Umesto simuliranja gradske vožnje i vožnje otvorenim putem, vozila se sada testiraju u četiri različita raspona brzina.
Vrednosti dobijene na taj način odražavaju različite stilove vožnje u različitim uslovima.U obzir se uzimaju i razlike u opremi vozila – uključujući pojedinačne opcije – u celoj ponudi određenog modela.
REALNIJE VREDNOSTI
Uprkos tome što je WLTP mnogo strožiji, i dalje je reč o laboratorijskom postupku. Kako bi konačne vrednosti bile još reprezentativnije, uvodi se i sekundarni ispitni postupak.
Reč je o postupku za proveru stvarnih emisija, pod nazivom RDE. Prema tom postupku, vozila se testiraju na putu, u uslovima koji vernije prikazuju vrednosti koje bi mogao ostvariti prosečan vozač.RDE test kombinuje vožnju uzbrdo, nizbrdo, sporu vožnju gradskim putevima, vožnju otvorenim putem srednjom brzinom i brzu vožnju autoputem.
Pritom u obzir uzima i vožnju na visokim i niskim nadmorskim visinama te razlike u opterećenju vozila i spoljnoj temperaturi.Od septembra 2019. svi novi Nissanovi automobili i laka gospodarska vozila bit će podvrgnuti RDE testu.
BROJKE KOJE VAM POMAŽU
Kombinacija WLTP-a i RDE-a osigurat će da vrednosti koje vidite u Nissanovim marketinškim materijalima i na Nissanovoj stranici budu mnogo bliže stvarnim vrednostima emisije CO2 i potrošnje goriva.
Kao i obično, postojat će određena odstupanja između navedenih vrednosti i onoga što možete ostvariti sami, ali novim ispitnim postupcima smanjit će se ta razlika.
Prema novom postupku ispitivanja prema WLTP-u, vrednosti će biti više od onih ostvarenih prema zastarelom postupku NEDC.Nissanova vozila ostaju ista, promenjeni su samo postupci kojima se testiraju.